| | | |

Prijs: € 35,00 | € 50,00 | € 65,00

Duur: 30 minuten | 45 minuten | 60 minuten

Vermoeide spieren? Pijnlijke spieren? Blessures? Bezig met een hersteltraject?

TIP: Bekijk dan eens wat (een massage van) de sportmasseur voor jou kan doen.

Een sportmassage is een massage die gericht is op het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Hiermee zorgen wij ervoor dat afvalstoffen in de spieren sneller worden afgevoerd. Zo bevorderen we het herstel van jouw spieren en jouw lichaam.


 

Voor wie is een sportmassage geschikt?

Laat de naam ‘sportmassage’ je niet op een verkeerd spoor zetten. Het is namelijk zo dat je ook als niet-sporter baat hebt bij een sportmassage. Bovendien kan de sportmassage voor iedereen geneeskrachtig werken.
Bijvoorbeeld als je spierpijn hebt door een verkeerde beweging in de rug, de nek of ergens anders in het lichaam. Of wanneer je nek of rug door stress volledig “op slot zit”. Of misschien ben je tijdens jouw wekelijkse sportuurtje iets te enthousiast geweest. Een sportmassage helpt bij het herstel en dat is beter dan er mee rond te blijven lopen.
Een sportmassage mag nooit toegepast wordt in de volgende gevallen:

  • in de eerste dagen of weken nadat een spier is gescheurd
  • bij een ontsteking of wond van de huid
  • als je koorts hebt
  • als jouw spieren heel zwaar belast zijn, is het beter om de sportmassage enkele dagen uit te stellen

Wanneer een sportmassage?

Je kunt bijvoorbeeld voor of enkele dagen na een flinke inspanning een sportmassage nemen. Sportmassages worden ook preventief gebruikt om blessures te voorkomen. Als je al last hebt van een blessure, dan zorgt een sportmassage voor sneller herstel.

Hoe werkt een sportmassage?

Bij een sportmassage wordt vaak stevig gemasseerd. Hierbij maken we bijvoorbeeld bindweefsel los, en halen we knopen uit de spieren. Daarvoor masseren we soms diep in de spieren hetgeen niet altijd even prettig aanvoelt. Bedenk dan dat je even door een zure appel heen moet bijten, voordat je je beter gaat voelen. Het lichaam geeft met deze pijn namelijk aan dat er iets niet goed zit. Hetgeen dat niet goed zit wordt juist door de sportmasseur verholpen. Overigens houdt de sportmasseur altijd in de gaten of de massage niet te intens wordt.
Voordat de massage begint, bespreken we waar je op dat moment behoefte aan hebt.
Jij geeft aan wat je met de massage wilt bereiken, en waar de focus van de massage op moet komen te liggen. Bijvoorbeeld op de benen, schouders, nek of rug.

Voordelen van een sportmassage

Doordat de massage ervoor zorgt dat afvalstoffen in het lichaam beter worden afgevoerd, helpt het jouw lichaam om sneller te herstellen. Bovendien voorkom je met een sportmassage overbelasting van jouw spieren en dus blessures. We kunnen een sportmassage ook gebruiken om jouw spieren te activeren. Dit kan goed van pas komen aan het begin van een trainingstraject, of wanneer je een tijdje niets gedaan hebt. Een sportmassage kan dus zowel preventief, pro-actief en reactief worden ingezet.